גיליון 005

ביצה

אוקטובר 2023


ביצה. כן, כן, ביצה. תחשבו על זה רגע - ביצה זה רחם, זה דבר בתוך דבר. ביצה זה צהוב וגם לבן. ביצה זה עגול, חמים ורך (אבל גם שביר, אז זהירות בבקשה). ביצה זה דבר ששמרו עליו זמן רב. ביצה זה חוץ ופנים, זה מופת של ניגודים, זה תהליך. ביצה זה הזנה, ביצה זה הכלה, ביצה זה בית.



עורך משנה: נמרוד חביליו    
נטעלי אילון


גיליון 004

דיוניסוס ואפולו

אוגוסט 2023


בסוף המאה ה-19, טבע הפילוסוף הגרמני פרידריך ניטשה צמד מונחים משלימים - הדיוניסי והאפולוני. הדיוניסי נקשר לדיוניסוס, אל היין והפריון, ומסמל חוסר שליטה, חריגה מגבולות ואי רציונליות. האפולוניות מזוהה עם האל אפולו, ומייצגת רציונליות, איזון ושליטה. דיוניסוס הוא חם, אפולו הוא קר. דיוניסוס מסמל התפרקות והתפוררות, ואילו אפולו - בנייה וצורניות. הדיוניסי והאפולוני הם שני מונחים מנוגדים ומשלימים. בין התבונה לתשוקה, בין ההיגיון לאי-גיון, בין מה שמותר למה שאסור. בין המסודר והמוקפד לפרוע והחופשי.



עורכת משנה: עינב טל      
דולב הראל


גיליון 003

כמעט

יוני 2023


אנחנו רוצים את הכמעטים שלכם. את הפספוסים והחרטות הכי גדולים שלכם - הדברים שכמעט קרו אבל בסוף לא התממשו. את הלא ממש, את הרק עוד קצת, את ההיה יכול להיות אבל לא היה. את הבחורה שכמעט התחלתם איתה במסיבה, את המשחק שכמעט ניצחתם, את האוטובוס שפספסתם. את העבודות שכמעט סיימתם, אבל משהו בהן עוד לא שם.



עורך משנה: רון אביב      
אור מנגד


גיליון 002

ארץ הפלאות

מאי 2023


ברוכים הבאים לארץ הפלאות! בארץ הפלאות הכל אפשרי, הכל הגיוני, הכל מותר. ארץ של דמיונות ושל חלומות, של אי סדר ואי-גיון, של קסמים ושל פנטזיה. מרחב פראי, מצחיק, משוגע וחלומי.



עורכת משנה: רוני נובה      
ניצן בר


התרחקות מהארץ, מאנשים, ממערכות יחסים. התרחקות זמנית, התרחקות נצחית, התרחקות למטרת התקרבות. התרחקות מערכים, מדברים מוכרים, מהאמת.



עורכת משנה: אביה זרחיה      
עומר אסולין